تبلیغات

چرا همه ساعت های تُربیلُن (Tourbillon) (گرداب) تحسین برانگیز هستند؟

چندین دلیل وجود دارد که ساعت های تُربیلُن (Tourbillon) امروزه با عزت و تحسین بسیار بالایی نگهداری می شوند.

اول از همه، علت احترامی که به ساعت تُربیلُن (Tourbillon)  گذاشته می شود بخاطر اعتبار بلامنازع  و سزاوار مخترع آن آقای آبراهام لوئیس برگوئت است، بدرستی به اولقب ساعت ساز پادشاهان و پادشاه ساعت سازی داده شده است. در این سیستم برای دقت بیشتر، آقای برگوئت ایده  مکانیسم جدیدی را که باعث تغییر بسزایی در روند جاری ساعت سازی شد، بوجود آورد.  او توانست با این ایده نگاه ها را نصبت به ساعتهای جیبی که به صورت عمودی قرار میگرفت تغییر دهد.  

تصور او یک قفس چرخشی بود که همه قسمت های خارجی را تحمل می کند؛ در مرکز آن، قفس تُربیلُن (Tourbillon)  وسیله تنظیم را حمل می کند (تعادل)؛ وقسمت اِسکیپ- پینیون این ساعت اطراف دومین چرخ ساعت را فراگرفته و آن را درگیر می کند.

آناتومی یک ساعت تُوربیلون را ببینید. این حرکت دواری جبران کننده انحراف های متعدد برای مشاهده ساعت در موقعیت عمودی می باشد. این یک مزیت قاطع برای ساعت های اتوماتیک می باشد، مخصوصاً برای ساعت جیبی نزدیک به بدن انسان، که بیشتر اوقات را در یک موقعیت عمودی سپری می کند.

علت دیگر برای تحسین ساعت مدل تُربیلُن (Tourbillon)  ارتباط رمانتیک ما با ساعت مچی مکانیکی می باشد. با تولد دوباره این مدل ساعت ها پس محبوبیت ساعت مکانیکی در اواخر دهه 1980، محبوبیت این ساعت درمظهر رنسان به بسیاری افراد نشان داده شد. برخی از نویسندگان حتی مدل اُدمارا تُربیلُن (Tourbillon)  1 آقای پیگوئت آدمارس را معتبر کردند، یک ساعت مچی تُربیلُن (Tourbillon) که دارای یک اهرم نازک اتوماتیک بود در سال 1986 جهت احیای ساعت های مکانیکی توسعه پیدا کرد.

ارزانترین ساعت تربلین در جهان مربوط به برند اینگرسول است که در حال حاضر این سایت نماینده رسمی این برند میباشد

از برندهای سوئیسی که دارای تکنولوژی ساخت این ساعت میباشند میتوان برند فردریک کنستانت را نام برد که ایران تایمر نماینده این برند نیز است

جهت کسب اطلاعات به قسمت مقالات مراجعه کنید



بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.