تبلیغات

ساعتی که زیبایی منظومه ی شمسی را بر روی مچ دست شما قرار خواهد داد

 

ساعتی که زیبایی منظومه ی شمسی را بر روی مچ دست شما قرار خواهد داد

Midnight Planitarium

از حالا به بعد دیگر می توانید همان اشکال کاردستی های مدرسه را بر روی مچ دست خود داشته باشید. ون کلیف و آرپل (Van Cleef & Arpel) ساعت نجومی شگفت انگیز افلاک نمای 44 میلیمتری نیمه شب را در نمایشگاه بین المللی سالیانه ی دلا هاوته هورلوژری (de la Haute Horlogerie)  در ژنو معرفی کرد. ساعت دارای دو نمایشگر، هم نمایشگر عددی زمان، و هم نمایشگر پنج سیاره ی قابل مشاهده از زمین – عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری و زحل – می باشد. هر سیاره با سنگ های گرانبها و نیمه گرانبها به نمایش در آمده است، که به همان مقدار زمان مورد نیاز برای گردش سیاره ی واقعی به دور خورشید (یک سنگ در مرکز) نیازمند هستند. شما به سادگی قادر خواهید بود که یک گردش کامل عطارد را در 88 روز و ناهید را در 224 روز مشاهده کنید، اما مقداری بسیار طولانی تری نیاز خواهد بود تا زحل یک گردش کامل انجام دهد – 29 سال.

Midnight Planitarium

با استفاده از یک ستاره ی دنباله دار در خارجی ترین ناحیه ی صفحه، این ساعت نشان دادن زمان را بسیار ساده و غریب می کند. علاوه بر سیاره های گردان، خاصیت "روز شانس"(Lucky Day) یک سطح دیگر بر سطوح تجملی ساعت اضافه می کند. با توسط حلقه ی روی صفحه ی ساعت می توان هر روزی از روز های سال را به عنوان روز شانس قرار داد که زمین هر سال در همان روز در زیر ستاره ی طراحی شده بر روی کریستال ساعت قرار خواهد گرفت.

Midnight Planitarium

افلاک نمای نیمه شب، وصیتی بود از میراث ون کلیف و ارپل در ساختن ساعت هایی با نمایشگرهایی متحیر کننده و جالب به همراه دلاوری نجومی طراح بوتیک هلندی کریستین ون در کلاو (Christian van der Klaaw). دنیس جیگوئت (Denis Giguet) استاد ساعت سازی ون کلیف می گوید که بزرگترین چالش این بود که سیاره ها به درستی و دقت بگردند در حالی که انجام این کار در ابعادی بسیار کوچک و صفحاتی بسیار نازک بود. تجربه ی طراحی نجومی ون در کلاو او را شریکی هوشمند برای شرکت کرده، که می خواست ساعتی خواص را، به سری شاعرانه نجومی خود اضافه کند. به نظر میرسد این ساعت یک وسیله اشرافی از دنیای هری پاتر است، ساعت به شکل جالبی زیبا است و قیمتی برابر 245,000$ را با خود به یدک می کشد که هر بار که کسی به آن نگاه می کند متحیر خواهد شد.

Midnight Planitaium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

 



بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.