تبلیغات

آماده شدن مرد یخی برای رکورد شیرجه در یخ

 

آماده شدن مرد یخی برای رکورد شیرجه در یخ

Iceman 2014 free diving ice water lake freezing شیرجه در اعماق آب سرد رکوردپریدن در آب بسیار سرد یک دریاچه ی پوشیده شده در یخ و سپس شنا کردن تا عمق 75 متری آن در زیر یخ و تاریکی مطلق – تماما در حالی که نفس خودتان را حبس کرده اید، و تنها با یک لباس شنای نئوپرینی (Neoprene) 5 میلی متری که  شما را از سرمای از هوش برنده محافظت کند.


هر چند قهرمان شیرجه ی عمق کریستین ردل (Christian Redl) نه دیوانه است، و نه بی پروا – و تلاش او در ماه آینده برای شکستن رکورد خودش در شیرجه ی عمق در زیر یخ،  با نام ماموریت عمق اکس (Mission X-Deep)، اوج تمام تمرینات دقیق وی در ماههای بسیار بسیار زیاد خواهد بود.


زمانی که ردل 38 ساله، که لقب مرد یخی به او داده شده، در روز 15 فوریه به عمق آ ب های منجمد دریاچه ی ویسنسی اتریش (Austria’s Lake Weissensee)  وارد می شود، او با یک آزمایشی از مقاومت انسانی روبه رو خواهد شد که در آن به تمرکزی در سطح سرمای یخی نیاز خواهد بود، با شرایط فوق العاده فیزیکی – با تشکر از بوتیک ساعت ساز سوئیسی ادوکس (EDOX) – یک ساعت مچی شیرجه ی بسیار قابل اعتماد.


ادوکس شریک رسمی در زمان سنجی ردل اتریشی خواهد بود، و او ساعت مرد یخی سوم ادوکس (Edox Iceman III) را بر دست خواهد داشت.


مرد یخی سوم همراه ایده عالی برای شیرجه ی بزرگ  ردل خواهد بود، که این ساعت نسخه ی جدیدی از مرد یخی اول ادوکس (Edox Iceman I) است که او در سال 2011 هنگامی که رکورد شیرجه ی آزاد عمق زیر یخ خود را در عمق 61 متری و باز هم در همان دریاچه ی ویسنسی بر جای می گذاشت به دست داشت.


مرد یخی سوم برای ماموریت عمق اکس ردل بسیار مناسب خواهد بود: ضد آب تا عمق 1000 متر، بدنه از فولاد زد زنگ بسیار مقاوم 316L با روکش سیاه PVD ساخته شده و ساعت 45 میلی متری از یک صفحه با فیبر کربنی سیاه و حلقه ی شیرجه ی تک جهته سرامیکی بر خوردار می باشد.


موتور کرونوگراف کوارتز سوئیسی یک زمان سنجی بسیار دقیق را تضمین می کند، ضروری برای عملیات خطرناک ردل.
ردل از یک اسکوتر آبی در کنار یک طناب راهنما برای  فرو رفتن به اعماق بسیار سرد دریاچه و بازگشتن دوباره به سطح آن استفاده خواهد کرد. با سرمای بسیار شدید و فشار آب شش های او به اندازه ی یک مشت در خواهند آمد، مرد اتریشی به حد اکثر دقت– و همچنین خواندن های دقیق از روی مرد یخی سوم ادوکس – برای متمرکز باقی ماندن بر روی کار در دست انجام نیاز خواهد داشت.


اما از همان 1996 زمانی که ردل، در 20 سالگی، فیلم بزرگ آبی را دید و رشته ی شیرجه ی آزاد را انتخاب کرد، این همان چالشی بود که او از آن لذت می برد – و در آن موفق نیز شد. ردل در حال حاظر یکی از موفق ترین حرفه ای ها در رشته ی شیرجه ی آزاد می باشد.


برای ادوکس مستقر در لس جنوز (Les Genevez) که یکصد و سیمین سالگرد خود را امسال جشن می گیرد، کار بر جسته ی کریستین ردل در پیش برد مرز های طاقت انسان ها موردی بسیار ایده عالی می باشد.
ادوکس همچنین در پیش بردن مرزهای ساعت سازی بسیار دقیق، مطمئن، و با تکنیک های پیشرفته مشتاق است. ادوکس زمان سنج رسمی مسابقات سری قایقرانی و دشوار ترین مسابقات موتور ورزشی، رالی داکار می باشد. سال پیش نیز ادوکس توافقی را امضا کرد تا زمان سنج رسمی فدراسیون بین المللی کرلینگ قرار بگیرد.



امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

 



UTTE توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر -

UTTE توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر - "Arnold & Son UTTE "Ultra-Thin-Tourbillon

 توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

UTTE مخفف "Ultra thin tourbillin escapement" چرخدنگ فوق باریک توربیلون می باشد - چرخ‌دنگ در ساعت سازوکاری است که حرکت دورانی پیوسته را به حرکت گسسته تبدیل می‌کند – که قطعا هم همینطور می باشد. آرنولد و پسر (Arnold & Son) به ندرت در تولید باریک ترین توربیلون ساخته شده از پیاژت (Piaget)  پیشی می گیرد، اما باریک ترین بودن آنقدرها هم برای ما اهمیتی ندارد، چیزی که مهم است این است که این ساعت بسیار جذاب و به دست کردنی است.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس در بیزل ورلد 2013 (BazelWorld 2013)  این ساعت در معرض نمایش گذاشته شده بود. که بسیار آشکار است که تصاویر طراحی شده با کامپیوتر در مورد ساعت بی انصافی کرده بودند. تا اینجا این یکی از بهترین زمان سنج های توربیلونی بود که بعد از مدت ها می دیدیم. که البته در همان موقع این مساله قابل پیشبینی بود که این ساعت در دید خریداران توجه خاصی را به خود جلب خواهد کرد.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس پیاژت هنوز با مدل های کوک دستی و اتوماتیک ساعت آلتیپلانو (Altiplano) خود باریک ترین ساعت ها را در اختیار دارد. اگر شما فقط یک ساعت مکانیکی باریک می خواهید، این ساعت شاید بهترین مورد برای شما نباشد. البته که این ساعت باریک هم هست ولی شما هزینه ای دیگر را هم برای مبحث توربیلون نیز باید پرداخت می کنید. UTTE در کل به قطر 8.34 میلی متر است، که این شامل قطر بدنه و موتور می باشد. اگرچه بر روی مچ، برای بسیاری از مردم، بسیار هم باریک به نظر می رسد، مگر برای تعداد کمی که در اقلیت قرار دارند.


توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس موتور نیز مبحثی جدا است. در داخل UTTE موتور طراحی شده در خانه A&S8200 با کالیبر کوک دستی وجود دارد که این بخش فقط 2.97 میلی متر قطر دارد، و حتی یک قسمت ذخیره سازی انرژی نیز در آن به مشابه موجود است. در کل، ساعت حدود 80 ساعت قابلیت ذخیره ی انرژی را دارا است، که به نوبه ی خود بسیار جالب است. این به آن معنی است که به مدت سه روز انرژی را در خود ذخیره می کند، ولی تنها چیزی که از قلم افتاده است نشان دهنده ی میزان انرژی است.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
توربیلون به وضوح بخش بزرگی از موتور را اختصاص می دهد. دارا بودن 14 میلی متر پهنا در رابطه با توربیلون، در حقیقت به مشابه صفحه ی نشان دهنده ی زمان می باشد. که همینطور برای ثانیه شمار دو برابر می شود. معلق بودن توربیلون باعث شده تا هیچ اتصالی از صفحه بر روی آن وصل نباشد، که این نمای ساعت را بسیار لذت بخش کرده، یک پیکان کوچک نیز بر روی بسته نمایش ثانیه را فراهم آورده است.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس در پشت، شما متوجه آن خواهید شد که کنده کاری هایی دستی وجود دارند، که در نمونه های اولیه به این شکل وجود نداشتند. البته حالا اتصال توربیلون نیز طراحی دستی بسیار زیبایی دارد. موتور در کل زیباست، و آرنولد و پسر به تولید محصولات اصیل و زیبای خودشان ادامه خواهند داد.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
با وجود نمایشگر کوچک غیر عادی زمان، خواندن ساعت بسیار ساده است. صفحه بسیار خوانا است، و دسته های فلزی آبی رنگ به خوبی قابل رسد هستند. آرنولد و پسر در چند سال اخیر به دنبال یافتن شکلی نمادی در صفحه های ساعت خود بوده است و به نظر می رسد که در عملکرد خود موفق نیز بوده است، در مدل های جدید، تازگی، توام با طراحی آشنا، که از دید مردم نمایانگر خانواده ای از یک نشان خواهد بود قابل مشاهده است.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس
چرا مردم توربیلون به دست می کنند؟ این یک نمادی است که دو مورد را در خود نشان می دهد. اول، این به مردم نشان خواهد داد که شما یک دوستدار ساعت هستید. توربیلون یک سیستم متحرک پیچیده است با مقدار کمی استفاده عملی که اما در نگاه بسیار دل انگیز می باشد. در نتیجه فردی که توربیلون به دست می کند به دیگران می گوید که دوستدار ساعت است، و فراتر از آن عاشق ساعت های مکانیکی.

            
توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس توربیلون ها همینطور نماد ثروت نیز هستند. مبالغ بالا برای ساعت های توربیلون بالا می مانند، چرا که صنعت ساعت سازی ترجیحا این پیچیدگی را در اختیار افرادی قرار می دهد که توانایی نمایان کردن گسترده و بزرگ آن را داشته باشند. تعداد زیادی ساعت های مختلف دارای چرخدنگ توربیلون می باشند. چیزی که آنها را در یک گروه و در کنار هم نگه می دارد، توربیلون است – یک دستگاه کوچک پول که می گوید: "اگر هنوز هم در شک به سر می برید، ساعت من بسیار گران قیمت است"، که زمانی هم که بحث توربیلون های جلب توجه کننده مطرح است، سوئیس یکی از بهترین ها است.

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس


توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس چه شما خواستار آن باشید تا ثروت خودتان را به نمایش بگذارید یا اینکه تنها می خواهید یک ساعت بسیار زیبای توربیلون را بر دست کنید، UTTE آرنولد و پسر یک انتخاب مناسبی خواهد بود که فریفته ی زیبایی و رفتار آن خواهید شد. آرنولد و پسر تنها دو نسخه از این ساعت تولید کرده و از هر کدام از آنها 50 عدد تولید شده است. این نسخه در یک بدنه ی طلای 18 عیار قرمز می باشد، در حالی که نسخه ای دیگر نیز از پالادیم (مشابه پلاتین) موجود خواهد بود. قیمت برای UTTE آرنولد و پسر در طلای 18 عیار 61,150$ است و برای نسخه ی پالادیم 71,500$. با توجه به بازار ساعت های سوئیسی این قیمت ها خیلی هم معقول به نظر می رسند.

 

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس

 

توربیلون فوق باریک آرنولد و پسر ساعت مچی گران قیمت 2014 2013 سبک لوکس


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است.

 



ساعتی که زیبایی منظومه ی شمسی را بر روی مچ دست شما قرار خواهد داد

 

ساعتی که زیبایی منظومه ی شمسی را بر روی مچ دست شما قرار خواهد داد

Midnight Planitarium

از حالا به بعد دیگر می توانید همان اشکال کاردستی های مدرسه را بر روی مچ دست خود داشته باشید. ون کلیف و آرپل (Van Cleef & Arpel) ساعت نجومی شگفت انگیز افلاک نمای 44 میلیمتری نیمه شب را در نمایشگاه بین المللی سالیانه ی دلا هاوته هورلوژری (de la Haute Horlogerie)  در ژنو معرفی کرد. ساعت دارای دو نمایشگر، هم نمایشگر عددی زمان، و هم نمایشگر پنج سیاره ی قابل مشاهده از زمین – عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری و زحل – می باشد. هر سیاره با سنگ های گرانبها و نیمه گرانبها به نمایش در آمده است، که به همان مقدار زمان مورد نیاز برای گردش سیاره ی واقعی به دور خورشید (یک سنگ در مرکز) نیازمند هستند. شما به سادگی قادر خواهید بود که یک گردش کامل عطارد را در 88 روز و ناهید را در 224 روز مشاهده کنید، اما مقداری بسیار طولانی تری نیاز خواهد بود تا زحل یک گردش کامل انجام دهد – 29 سال.

Midnight Planitarium

با استفاده از یک ستاره ی دنباله دار در خارجی ترین ناحیه ی صفحه، این ساعت نشان دادن زمان را بسیار ساده و غریب می کند. علاوه بر سیاره های گردان، خاصیت "روز شانس"(Lucky Day) یک سطح دیگر بر سطوح تجملی ساعت اضافه می کند. با توسط حلقه ی روی صفحه ی ساعت می توان هر روزی از روز های سال را به عنوان روز شانس قرار داد که زمین هر سال در همان روز در زیر ستاره ی طراحی شده بر روی کریستال ساعت قرار خواهد گرفت.

Midnight Planitarium

افلاک نمای نیمه شب، وصیتی بود از میراث ون کلیف و ارپل در ساختن ساعت هایی با نمایشگرهایی متحیر کننده و جالب به همراه دلاوری نجومی طراح بوتیک هلندی کریستین ون در کلاو (Christian van der Klaaw). دنیس جیگوئت (Denis Giguet) استاد ساعت سازی ون کلیف می گوید که بزرگترین چالش این بود که سیاره ها به درستی و دقت بگردند در حالی که انجام این کار در ابعادی بسیار کوچک و صفحاتی بسیار نازک بود. تجربه ی طراحی نجومی ون در کلاو او را شریکی هوشمند برای شرکت کرده، که می خواست ساعتی خواص را، به سری شاعرانه نجومی خود اضافه کند. به نظر میرسد این ساعت یک وسیله اشرافی از دنیای هری پاتر است، ساعت به شکل جالبی زیبا است و قیمتی برابر 245,000$ را با خود به یدک می کشد که هر بار که کسی به آن نگاه می کند متحیر خواهد شد.

Midnight Planitaium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium

Midnight Planitarium


امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این محتوا فقط با ذکر منبع و آدرس  "سایت ایران تایمر"  مجاز است

 



ساعتهایی با ارزشی بیش از یک میلیون دلار + عکس

 

در زیر لیست و تصاویری از ساعتهایی قرار داده ایم که ارزششان به فراتر از یک ملیون دلار می رسد:
7- ساعت بلن پین $1,260,000 (Blancpain Le Brassus Minute Repeater):
Blacpain ساعت گران قیمت
Blacpain ساعت گران قیمت
6- پتیک فلیپ $1,300,000 (Patek Philippe Sky Moon Tourbillon):
patek philippe sky moon tourbillon ساعت گران قیمت
patek philippe sky moon tourbillonساعت گران قیمت
5- ساعت  " ژژ لاکورته " $1,300,000 (Jaeger-LeCoultre Gyrotourbillon):
jaeger-lecoultre gyrotourbillon ساعت گران قیمت
jaeger lecoultre gyrotourbillon ساعت گران قیمت
4-ساعت " پیاژه " $1,400,000 (Piaget Black Tie Emperador Coussin Diamonds):
piaget black tie emperador coussin diamonds گران ترین ساعت
piaget black tie emperador coussin diamonds ساعت های گران قیمت
3-ساعت پتیک فلیپ $1,500,000 (Patek Philippe Sky Moon Tourbillon 6002G):
patek philippe sky moon tourbillon 6002g ساعت های گران قیمت
patek philippe sky moon tourbillon 6002g ساعت های گران قیمت
2-ساعت " ریچارد میل " $1,580,000 (Richard Mille RM 56-01 Tourbillon Sapphire Crystal):
richard mille rm 56-01 tourbillon sapphire crystal ساعت های گران قیمت
richard mille rm 56-01 tourbillon sapphire crystal ساعت های گران قیمت
1-ساعت " ˊوچرون کنستانت" $3,950,000 (Vacheron Constantin Tour de I’lle):
vacheron constantin -expensive and luxury watch ساعت های گران قیمت
vacheron constantin -expensive and luxury watch ساعت های گران قیمت

 



مراسم جایزه بزرگ ژنو، افتخاری برای ساعت سازهای برجسته

Geneva grand prix

در صورتی که این مراسم را از دست داده اید، داوران سیزدهمین جایزه بزرگ دِهورلوژری دِژنو (Grand Prix d’Horlogerie de Genève, GPHG  ) برندگانشان را جمعه در ژنو معرفی کردند. مراسم در تئاتر بزرگ ژنو (Grand Théâtre de Genève) با حضور رئیس جمهور سوئیس، یوئلی مارر (Ueli Maurer)، و 1500 میهمان، از تمامی زمینه های ساعت سازی، سیاست و اقتصاد برگزار شد.

پانزده جایزه به لیست در آمده در انتها، بزرگترین ساعت سازان سال دنیا را مفتخر کرده است، از جمله مقام متمایز برجسته ی آگوئیل دِاور (Aiguille d’Or)، که به خاطر کانستنت اسکیپمنت ال.ام (Constant Escapement L.M)  به جیرارد پیرگاکس (Girard Perregaux) اهدا شد.
لیست جوایز 2013:

“Aiguille d’Or” Grand Prix: Girard-Perregaux, Constant Escapement L.M.(جایزه بزرگ  آگوئیل دِاور)

girard perregaux constant escapement

Grande Complication Prize: A. Lange & Söhne, 1815 Rattrapante Perpetuel Calendar(جایزه ی پیچیدگی بزرگ)

a lange sohne 1815 rattrapante perpetuel calendar

Ladies’ Complications Watch Prize: Van Cleef & Arpels, Lady Arpels Ballerine Enchantée(جایزه ی پیچیدگی ساعت زنانه)

van cleef and arpels lady arpels ballerine enchantee

Ladies’ Watch Prize: DeLaneau, Rondo Translucent Champagne(جایزه ی ساعت زنانه)

delaneau rondo translucent champagne

Men’s Complications Watch Prize: Romain Gauthier, Logical One(جایزه ی پیچیدگی ساعت مردانه)

romain gauthier logical one

Men’s Watch Prize: Voutilainen, V-8R(جایزه ی ساعت مردانه)

voutilainen v 8r

Innovation Prize: Vianney Halter, Deep Space Tourbillon(جایزه ی خلاقیت)

vianney halter deep space tourbillon

Jewellery Watch Prize: Chopard, L’Heure du Diamant(جایزه ی ساعت زیوری)

chopard lheure du diamant

Artistic Crafts Watch Prize: Chanel, Mademoiselle Privé Camélia Brodé(جایزه ی ساخته ی هنری)

chanel mademoiselle prive camelia brode

Sports Watch Prize: Zenith, El Primero Stratos Flyback Striking 10th(جایزه ی ساعت ورزشی)

zenith el primero stratos flyback stricking 10th

“Petite Aiguille” Watch Prize: Habring2, Jumping Second Pilot(جایزه ی ساعت پتیت اگوئیل)

habring2 jumping second pilot

Revival Prize: Tudor, Heritage Black Bay(جایزه ی باز یابی)

tudor heritage black bay

Horological Revelation Prize: Ressence, Type 3(جایزه ی احای هورولوجیک)

ressence type 3

Special Jury Prize: Philippe Dufour(جایزه ی ویژه ی داوران)



بهترین زمان سنج های مشکی سال 2013

ساعت های منتخب سیاه مشکی سال 2013

با وجود اینکه رنگ آبی در ساعت یکی از رنگ های محبوب امسال است، تمایل برای ترکیب رنگ مشکی در مشکی، از یک میل کوچک فراتر می رود. نه تنها برای لباس بلکه همچنین برای ساعت: چیزی از سیاه پیشی نمی گیرد. سیاه همیشه سیاه بعدی بوده، هست، و خواهد بود!
تمام مدل های سیاه خیلی همه جانبه و تطبیق پذیر هستند. آنها معمولا همان مقدار با شلوار جین در آخر هفته جالب به نظر میرسند که با یک لباس رسمی در یک روز کاری. سیاه الزاما معنی افسردگی نمی دهد: براق یا مات، صاف یا زبر، هیچ وقت تیرگیش برایمان کفایت نمی کند.

پس اجازه بدهید برخی از بهترین انتخاب های امسال برای هر کسی که به دنبال چنین ساعت هاییست را مرور کنیم.

ساعت های منتخب مشکی سیاه 2013 Audemars piguetبلوط سلطنتی فلات قاره آدمارس پیگوئت

(Audemars Piguet Royal Oak Offshore 44mm Black Ceramic)

چه کسی از یک بلوط سلطنتی زیبا پرهیز می کند؟ امسال آدمارس پیگوئت (Audemars Piguet) یک نسخه ی تماما مشکی از مدل 44 میلی متری خود در سرامیک سیاه و بند پلاستیکی مشکی معرفی کرد. صفحه دارای طرح مگا تپیسری (Méga Tapisserie)  در رنگ سیاه است. چیز جدیدی در موتور به چشم نمی خورد، ساعت هنوز بر کالیبر 3126/3840 تکیه می کند. البته چیزی که در مقابل نسخه ی 42 میلی متری تازگی دارد، این است که نمایان بودن موتور از پشت شیشه ی سفایر (Sapphire) بدنه، تحسین بر انگیز می باشند.

ساعت های منتخب مشکی سیاه سال 2013

 

 

 

 

برمونت فلزی کرونوگراف ALT1-B2 GMT مشکی

(Bremont ALT1B2 GMT Chronograph Black DLC Steel)

با کرونوگراف ALT-B2 GMT در فلز PVD سیاه، برمونت مدلی تاثیر گرفته از ساعتی دیگر، منحصرا تولید و رسانده شده به خدمه ی بمب افکن منتخب نامرئی B2 (B2 Stealth Bomber) را در سال 2012 به ما نشان می دهد. همچنین مدل های دیگری، یکی با دستبند فلزی PVD سیاه و دیگری دارای بند چرم مشکی با کوک های سفید می باشند، که دومی در اینجا به نمایش گذاشته شده است. کالیبر اتوماتیک BE-54AE یک کرونوگراف و موقعیت زمانی ثانویه در مرکز صفحه در کنار نمایشگر زمان و تاریخ را عرضه می کند.

 

ساعت های منتخب مشکی 2013 Shawn Carter Huboltادغام کلاسیک سرامیک سیاه هابلوت شان کارتر

(Hublot Shawn Carter Classic Fusion Black Ceramic)

امسال هابلوت با شان "جی زی" کارتر (Shawn “Jay-Z” Carter) در تولید کلکشن شان کارتر با هابلولت (Shawn Carter by Hublot) با یکدیگر شراکت می کنند. شان کارتر از همان آغاز کار خود یک طرفدار مشتاق بوده، چنانکه او در متن آهنگ های خود بسیار از برند نام می برد. اولین تولید آن ها مدل کلاسیک فیوژن(Classic Fusion) در سرامیک سیاه و طلایی پادشاهی است. علامت انفجار ستاره ای بر روی صفحه، لوگوی رسمی کالکشن شان کارتر می باشد. امکان دید کالیبر کوک دستی HUB 1300 در صفحه وجود دارد که از پشت به طور کامل نمایشی قابل تحسین از آن وجود دارد. ساعت با  چرم تمساح هابولت منطبق شده. یک ساعت عالی هابولت، با کمی خمیدگی.

 

ساعت های منتخب 2013 مشکی سیاهلومینور غواصی پانرای 1950 سرامیک اتوماتیک سه روزه

(Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic Ceramica)

پانرای امسال ساعت های کمی در سرامیک معرفی کرد. رادیومیر سه روزه ی 1940 همیشگی پانریستی(Radiomir 1940 3 Days Paneristi Forever)، لومینور 1950 لو سیزنتو توربیلون GMT (Luminor 1950 Lo Scienzato Tourbillon GMT)  و ساعت توربیلون GMT جیبی (Pocket Watch Tourbillon GMT). اما لومینور اتوماتیک سه روزه ی غواصی 1950 تنها مدل تماما سیاهی است که ما از آن صحبت خواهیم کرد. بدنه ی 47 میلی متری و نماد محافظت تاج دستگاه همگی از سرامیک سیاه می باشند که به زیبایی در ظاهر سنتی بند چرمش و کوک های بژ آن کار می کند. با 1000 قطعه ی تولید شده ی آن، نباید سخت ترین پانرای برای پیدا کردن باشد.

 

 

ساعت های منتخب 2013

 

 

 

 

اسپیریت اسپیک مارتین MK II استیل سیاه DLC

(Peter SpeakeMarin Spirit Mk II Black DLC Steel)

ساعت ساز انگلیسی پیتر اسپیک مارتین پیش از این در پیش کلکسیون داران و صاحبنظران ساعت سازی برجسته، شناخته شده است. در این مدل، پیکادیلی (Picadilly) قابل شناسایی، بدنه در اندازه 42 میلی متری، و پایان شنی مات است. اعداد بزرگ رومی و عقربه ها پوشیده شده در سوپرلومینوای سفید در صفحه ی مات سیاه نمایان هستند. در ساعت کالیبر TT738 می تپد، یک موتور کوک-اوتوماتیک با توان پنج روزه و پایان عالی کار چیزیست که ساعت ساز با آن شناخته می شود. باری دیگر، پیتر اسپیک مارتین ساعتی عرضه کرد که از رقبا در عرصه طراحی بسیار فراتر است، قطعه ای بسار جالب.

 

 

 

 

ساعت های منتخب سال 2013 مشکی سیاهزنیس خلبان نوع 20 GMT بارون راگ تیتانیم سیاه DLC

(Zenith Pilot Aeronef Type 20 GMT Baron Rouge Black DLC Titanium)

بارون راگ تنها ساعتی از این کالکشن است که امسال در تعداد محدود می باشد. تنها 500 قطعه تولید خواهد شد. بدنه ی 48 میلی متری تیتانیمی DLC، کالیبر الایت 693 را در خود نگه می دارد که ساعت و دقیقه ی مرکزی، ثانیه شمار خارج از مرکز و موقعیت زمانی دوم را که عقربه ی مرکزی با سر قرمز نشان می دهد را توان می دهد. اعداد سفید عربی، تضاد قوی ای با صفحه ی سیاه ایجاد می کنند که خواندن پایلوت را بسیار ساده می کنند. نا گفته نماند که نگه دارنده های بزرگ تیتانیمی DLC هم که بند سیاه قطور چرم را نگه می دارند به نوبه ی خود قابل توجه می باشند.



بررسی ساعت های سیکو استرون جی پی اس خورشیدی 2013 (Seiko Astron GPS Solar 2013)

\"Seiko

اخیرا در فرودگاه ها تبلیغات سیکو استرون (Seiko Astron)  بسیار به چشم می خورد که البته منطقی هم به نظر می رسد، چرا که از بعضی جهات سیکو یکی از کاملترین ساعت های مسافرتی خود را عرضه کرده است. یک زمان سنج که به طور خودکار به ماهواره های جهانی موقعیت یابی متصل می شود تا زمان و مکان ساعت را به روز نگه دارد، که شاید برای کسانی که معمولا در حال سفر هستند یک ویژگی قابل توجهی باشد.

\"ُSeiko\"Seiko

این ساعت در ابتدا در سال 2012 عرضه شد که مدل های جدید آن برای سال 2013 قیمتی مناسب تر پیدا کردند. سیکو همچنین به پیشرفت هایی در طراحی کلی نیز اشاره می کند. یک تغییر کوچک اما کار آمد حرکت نشان دهنده ی شهر مبدا است که نسبت به حلقه ی دور یا بیرونی می باشد، در مقابل صفحه. که در نتیجه حلقه ی زیرین نشان دهنده ی مثبت یا منفی بودن زمان نسبت به مبدا زمان (GMT) خواهد بود و حلقه ی بیرونی نشان دهنده ی شهر مرجع.

\"Seiko\"Seiko

ساعت های استرون سیکو در ابعاد 47mm پهنا و ضخامت 17.4mm همچنان بزرگ باقی می مانند. البته با وجود اندازه ی مرتبط با نو آوری موجود در داخل آنها، برای به دست کردن خیلی هم مناسبند. در کنار اتصال به GPS، استرون همچنین یک سیکوی خورشیدی نیز می باشد به این معنی که باطری توسط سلول های خورشیدی در زیر صفحه ساعت با نور شارژ می شود. بدنه نیز دارای مقاومت خیلی خوبی می باشد. بدنه تا 100 متر ضد آب است و ضد مغناطیس (تا 4,800 A/M). سیکو حتی از یک حاشیه -ی بسیار ضد خش سرامیکی استفاده می کند، و استرون در هر دو نوع تیتانیمی و استیل نیز موجود می باشد. در ادامه، کریستال ها سفایر و با پوشش ضد انعکاس(AR) پوشیده شده اند. اینها زمان سنج هایی هستند با کوارتز در برابر موتورهای مکانیکی که توانایی وسوسه کردن ساعت دوستان سنتی را دارا اند، به خاطر جزئیات با کیفیت آنها در درون و برون. معمولا این زمان سنج ها شامل خواصی هستند که نمی توان در ساعتهایی با موتور مکانیکی یافت. به عنوان مثال می توان به یک نمونه ی رایج موتور های بسیار دقیق گرما سنج کوارتز اشاره کرد، و حالا این یکی توانایی اتصال به GPS را داراست.

\"Seiko

تمام قابلیت های سیکو استرون شامل داشتن زمان، تقویم، ساعت جهانی با توانایی نشان دادن 39 منطقه ی موجود زمانی، تنظیم زمان با GPS، ذخیره ی انرژی زمان دار روزانه، نمایشگر انرژی باطری و حالت ذخیره ی انرژی، و مسلما گیرنده ی سیگنال GPS می باشد. برای دست یابی به سیگنال بهتر، ساعت به دنبال چهار ماهواره ی قابل دسترس یا بیشتر می گردد که این بخشی از موتور کالیبر 7X52 می باشد.

شاید یکی از خوشبینانه ترین خبرهای  2013 کاهش قیمت هایی بوده اند که ساعت سیکو استرون را بیشتر در دسترس قرار داده اند. سیکو استرون SAST025  استیل در رنگ مشکی با بند سیلیکنی در قیمتی معادل $1,850(کاهش یافته از $2,300 برای نسخه های مشابه)، و SAST015 به قیمت $2,650(کاهش یافته از $3,200) هستند.

\"Watch

\"seiko\"solar

 



رونمایی از اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) توسط اورورک (Urwerk) و ام بی و اف (MB&F)

رونمایی از اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) توسط اورورک (Urwerk) و ام بی و اف (MB&F)

 

Experiment ZR012؛ تاریکی در سنگاپور

یکی از ساعت هایی که اثبات کرد که ما حقیقتاٌ در رنسانس ساعت های مکانیکی هستیم اکسپریمنت زد آر012 Experiment ZR012) ) از C3H5N309 بود. این مشترک اورورک Urwek))و ام بی و اف (MB&F) ساعت سازی پیشرفته ای به کار برد که حتی یک قدم جلوتر از چیزی بود که این برند های انقلابی معمولاٌ تولید می کردند. نکته ی اصلی این امر مهم نمایش ساعت و دقیقه می باشد، که از طراحی موتور ونکل (Wankel) الهام گرفته.  طراحی منحصر به فرد این موتور در سال 1929 ثبت شد.در حالی که خیلی برند ها از این شکل موتور استفاده کردند ( مرسدس برای نمونه این را در ماشین معروف مفهومی C111 خود قرار داد)این موتور به یک محصول تجاری تبدیل نشد تا ان یو اسپایدر (NSU Spider 1964)،اما شاید معروفترین این استفاده ها در مدل های اسپرت Mazda RX7 و RX8.

Experiment ZR012

به نظر می رسد که اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) بهترین هر دو ام بی و اف (MB&F) و اورورک (Urwerk) را به نمایش گذاشته، اما برای جدید ترین مدل (Experiment) آنها با شیشه ساعت به قدرت ها پیوستند. شاید بعضی متوجه آن شده باشند که C3H5N3O9 فرمول شیمیایی نیترو گلیسیرین، که اغلب برای ایجاد انفجار استفاده می شود و معمولابه ناپایداری مشهور می باشد. انتخاب این به عنوان نام برند، نشان دهنده ی حس شوخ طبعی سازندگان آ ن می باشد. با وجود جدیتی که در ساعت سازی دارند، برای ارتقا به مرحله ی بعد در ایده هایشان  بسیار روان می باشند. برای جدیدترین اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) تمام ساعت به کلی در رنگ سیاه ساخته شده، که به آن شکلی کمی نا خوشایند داده، در حالی که حسی ناشناخته برای آن ایجاد می کند.

Experiment ZR012Experiment ZR012

مدل جدید در نمایشگاه آور گلاس (Hour Glass)(ابر ماشین ها و قهرمانان ساعت مچیSuper Machines and Horological Heroes)   که در مرکز پراگون، در سنگاپور به نمایش در خواهد آمد که از 18 سپتامبر تا 30 سپتامبر برگزار خواهد شد. نسخه ی سیاه اکسپریمنت زد آر 012 (Experiment ZR012) تنها به دوازده قطعه محدود می باشد، و تنها توسط آور گلاس (Hour Glass) قابل دسترسی خواهد بود.

Experiment ZR012Experiment ZR012

 



ساعت مچی اینگرسول، دی کن وای، استورم و ژاک لمن به مجموعه ساعتهای ایران تایمر

 

ساعت اینگرسول(Ingersoll)

ساعت مچی اینگرسول از برندهای آمریکایی و ساخت آمریکا میباشد این برند فعالیت خود را به لطف هنری فورد در سال 1892 توسط برادران اینگرسول آقایان رابرت و چارلز آغاز کرد ساعتهای اینگرسول که از ابتدا به صورت جیبی و مچی تولید میشد به صورت کوکی و سپس اتوماتیک کوکی ادامه یافت و تا کنون نیز این برند کلیه محصولات خود را با همین نوع موتور تولید میکند. از بارزه های این برند تولید کوچکتر ساعت جیبی در سال 1919 با شب نماهای امروزی را نام برد.

از دیگر فعالیتهای این شرکت میتوان به تولید ساعت به روش خودکار نام برد که به قیمت یک دلار عرضه شد فروش این ساعت "ساعت یک دلاری" به نحوی بود که نزدیک به یک میلیون نفر از آن استفاده کردند.  گفته میشود تئودور روزولت در مسافرت خود به آفریقا از این برند استفاده کرده است.

این برند کلیه تولیدات خود را با موتور اتوماتیک تولید میکند در حال حاضر ارزانترین موتور تربیلن جهان توسط این شرکت عرضه میگردد.

ساعت دی کن وای(DKNY)

ساعت مچی دی کن وای از زیر مجموعه فسیل گروپ آمریکا میباشد این برند محصولات خود را در رده ساعتهای کلاس B تولید میکند ساعتهای این شرکت بیشتر فشن و اسپرت میباشد.

ساعت استورم(STORM)

ساعت مچی استورم فعالیت خود را سال 1989 در لندن آغاز کرد. این برند را میتوان از برندهای موفق در زمینه تولید ساعتهای در اینگلستان معرفی نمود. از مدلهای پر فروش ساعت استورم میتواند به مدل ال ای دی "ساعت مچی استورم مدل 4575/SL" اشاره کرد.

ساعت مچی ژاک لمن(JACQUES LEMANS)

برند ژاکلمن از پیشروان صنعت ساعت در راستای مد است این برند در بیش از 120 کشور جهان نمایندگی داراست تنوع محصولات در ژاکلمن به گونه ای است که هر سه ماه کلکسیون جدیدی را به بازار عرضه میکند.



چرا همه ساعت های تُربیلُن (Tourbillon) (گرداب) تحسین برانگیز هستند؟

چندین دلیل وجود دارد که ساعت های تُربیلُن (Tourbillon) امروزه با عزت و تحسین بسیار بالایی نگهداری می شوند.

اول از همه، علت احترامی که به ساعت تُربیلُن (Tourbillon)  گذاشته می شود بخاطر اعتبار بلامنازع  و سزاوار مخترع آن آقای آبراهام لوئیس برگوئت است، بدرستی به اولقب ساعت ساز پادشاهان و پادشاه ساعت سازی داده شده است. در این سیستم برای دقت بیشتر، آقای برگوئت ایده  مکانیسم جدیدی را که باعث تغییر بسزایی در روند جاری ساعت سازی شد، بوجود آورد.  او توانست با این ایده نگاه ها را نصبت به ساعتهای جیبی که به صورت عمودی قرار میگرفت تغییر دهد.  

تصور او یک قفس چرخشی بود که همه قسمت های خارجی را تحمل می کند؛ در مرکز آن، قفس تُربیلُن (Tourbillon)  وسیله تنظیم را حمل می کند (تعادل)؛ وقسمت اِسکیپ- پینیون این ساعت اطراف دومین چرخ ساعت را فراگرفته و آن را درگیر می کند.

آناتومی یک ساعت تُوربیلون را ببینید. این حرکت دواری جبران کننده انحراف های متعدد برای مشاهده ساعت در موقعیت عمودی می باشد. این یک مزیت قاطع برای ساعت های اتوماتیک می باشد، مخصوصاً برای ساعت جیبی نزدیک به بدن انسان، که بیشتر اوقات را در یک موقعیت عمودی سپری می کند.

علت دیگر برای تحسین ساعت مدل تُربیلُن (Tourbillon)  ارتباط رمانتیک ما با ساعت مچی مکانیکی می باشد. با تولد دوباره این مدل ساعت ها پس محبوبیت ساعت مکانیکی در اواخر دهه 1980، محبوبیت این ساعت درمظهر رنسان به بسیاری افراد نشان داده شد. برخی از نویسندگان حتی مدل اُدمارا تُربیلُن (Tourbillon)  1 آقای پیگوئت آدمارس را معتبر کردند، یک ساعت مچی تُربیلُن (Tourbillon) که دارای یک اهرم نازک اتوماتیک بود در سال 1986 جهت احیای ساعت های مکانیکی توسعه پیدا کرد.

ارزانترین ساعت تربلین در جهان مربوط به برند اینگرسول است که در حال حاضر این سایت نماینده رسمی این برند میباشد

از برندهای سوئیسی که دارای تکنولوژی ساخت این ساعت میباشند میتوان برند فردریک کنستانت را نام برد که ایران تایمر نماینده این برند نیز است

جهت کسب اطلاعات به قسمت مقالات مراجعه کنید



ليست صفحات
تعداد صفحات : 33
.